CuboSaurus

2 - 5 spelers
20 minuten
Aanbevolen leeftijd vanaf 8 jaar
Uitgever: Gam'inBIZ

Let the World hear your Rawwr!

Dinosaurussen de ongelofelijke dieren die miljoenen jaren geleden op aarde leefden. De dino’s leven voort in CuboSaurus. De heersers van de aarde kende elk hun eigen plek. Een vulkaanuitbarsting verstoorde de balans bij de dino’s. Gelukkig kan jij helpen om de dino’s weer in balans te krijgen.

In CuboSaurus verzamel je dino’s en met elke dino scoor je op een andere manier punten. Tijdens je beurt krijg je een of meerdere kaarten en moet je de keuze maken: Voeg ze aan je kudde toe of geef ze door aan de volgende speler.

Als je nog geen kaarten op hand hebt, pak je een kaart van de stapel. Op basis van deze kaart (of kaarten) bepaal je of je deze zelf wil houden of dat je deze doorgeeft. Als je de kaarten wil houden, voeg je deze direct doe aan je kudde dino’s. Kies je ervoor om de kaarten door te geven, moet de speler ook een kaart uit de kudde kiezen om door te geven. Bij het doorgeven worde de kaarten aan de volgende speler doorgegeven. Dan start ook gelijk de beurt van deze speler. Gezien hij of zij al kaarten op hand heeft, hoeft er geen nieuwe kaart gepakt te worden.

Op deze manier probeer je strategisch bepaalde dino’s te sparen en van bepaalde dino’s af te komen. Sommige dino’s leveren zelfs minpunten op. Bij goede combinaties levert het pluspunten op.

Als je wat meer uitdaging wil, zit er ook al een uitbreiding in de doos! Van de 10 kaarten pak je er zoveel als dat er spelers zijn plus 1 extra. Deze worden open in het midden van de tafel gelegd. Deze kaarten zijn tijdens het spel te koop voor DNA-streng. Telkens als je een kaart in je kudde neerlegt waarop een DNA-steng staat, mag je er 1 uit de voorraad pakken. Een kaart met een bliksemschicht wordt gelijk uitgevoerd, dit is bijvoorbeeld het verwijderen van 1 kaart uit je kudde. Kaarten met een groene ster zijn aan het einde van de ronde punten waard. Er zijn ook kaarten met een rode vlam. Hiermee kun je ook je medespelers lastigvallen, door een kaart uit hun kudde te verwijderen.

CuboSaurus is een snel en vrolijk spel voor de hele familie. In de spotlights staan de dinosaurussen: de dino’s in kubus vormen. Het spel is snel uit te leggen en je speelt het ongeveer in 10  20 minuten. De manier van kaarten verzamelen maakt het spel erg leuk. Door het doorgeven van de kaarten ben je interactief aan het spelen. In het begin moet je de kaarten nog een beetje leren kennen zodat je soms ook risico's durft te nemen met het houden of doorgeven van de kaarten. Na een aantal keer spelen wordt het steeds leuker! Hoe leuk ook dat er al een mini uitbreiding in zit met de speciale kaarten en de DNA-strengs.

Het opvallende artwork maak het spel, net zoals CuBirds erg uniek! Liefhebbers van CuBirds zullen CuboSaurus ook erg kunnen waarderen!

*Reviewexemplaar

Shop Cubosaurus op www.vievboardgamesshop.nl - Klik hier